HelmaTheo.reismee.nl

Dag 16 Koh Tao 1-11-2012

Dag 16 Koh Tao 1-11-2012 6:00 op. Het wordt steeds vroeger! Haha. Wat gelezen en om 8 uur begon het voor het eerst deze vakantie te regenen. Nou dat was op tijd. 1 november begint de regentijd hier, dus je kunt er de klok nog op gelijk zetten. We gaan maar ontbijten in de hoop dat het straks is overgewaaid als we met de verhuizing beginnen. We moeten namelijk met de bromfiets naar de andere kant van het eiland , eerst met een rugzak. Dan daar een andere bromfiets huren. Hier de bromfiets weer inleveren en met de tweede rugzak en bromfiets terug naar ons nieuwe optrekje. Wat een gedoe hè? Eenmaal gesetteld ga ik maar shoppen. Het is ook al weer lang geleden dat ik geld uit heb gegeven. Een paar t-shirts en broeken en vloeitjes voor T. verder, ben ik weer thuis. Nou, we leveren die bromfiets mooi niet in. Ik heb er genoeg van om achterop te zitten hobbelen bij Theo Ik ga zelf rijden! Ernstig dapper vind ik zelf. Dus samen op pad. Op zoek naar de tandarts waar ik zaterdag moet zijn. Zitten we net in de middle of nowhere (Tandarts is niet te vinden èn een verkeerde afslag genomen) begint het keihard te regenen. Eer we een onderkomen hebben gevonden zijn we al nat tot op het bot. Maar een welkome afkoeling vind ik het. Alleen op de scooter is het een koud windje. Dus ........ Maar even wat eten tot de grootste hoosbui over is. Daarna opgedroogd tijdens een goed boek aan het strandje. Goed en wel opgedroogd toch maar een rondje snorkelen. Prachtig ! Zelfs zo dicht aan het strand paar mooie exemplaren gezien. En ook een octopus!! Hij had ruzie met een buurman geloof ik. Was aan het stoeien met een grote vis. Hij was zo groot als een ontbijtbordje. ( de kop ) tentakels kwamen daar nog bij. Ongeveer 60 cm lang toen hij wegzwom. Alle kleuren van de regenboog kreeg hij. Echt mooi!! We hebben een mooie kamer met een echte tuin. Dus boeken er twee nachten bij. Zondag gaan we dan terug naar Bangkok. En langzaam opbouwen naar de thuisreis toe. Theo is intussen ook opgedroogd en nog even douchen. Er is vandaag een festival aan de gang van de staande Boeddha. Dit duurt drie dagen. Er wordt de hele dag gedanst bij de pier. In de meest rare uitdossingen. En af en toe knalt er vuurwerk. Maar ik weet niet precies wat er aan de hand is. Op dit moment is alles stil. Qua muziek dan. Behalve de regen en het onweer. Is alles rustig hier in het oosten. We gaan maar weer eens avondeten. Aan het water met de weerlichten op de achtergrond bestelt Theo : Khat Prie Kaprow. Spreekt uit :"kapikapo" En ik gebakken noodles met beef. Dat is weer smullen ben benieuwd wat Theo weer krijgt. Haha. Nou deze keer krijgt Theo wat hij heeft gevraagd. En ik een heel lief beertje. ....... van rijst met ketjap vlees. Duizend excuses vanwege het foutje en buigen!! Enfin alles komt goed en ik krijg mijn gebakken noodles , jammer want dat ketjap vlees zag er ook heerlijk uit wat met de rijst meekwam. We hebben niks te klagen hier. Om alles te verteren nog maar even een B 52 pakken. En nog eentje als slaapmutsje. Dan is het weer bedtijd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!