HelmaTheo.reismee.nl

Dag 20 Bangkok 5-11-2012

Dag 20 Bangkok 5-11-2012 Aangezien we gisteren pas om 1:00 uur naar bed gingen, vanwege de lang reis, nu lekker uitgeslapen tot 7:00 uur. Vandaag shoppen en luieren aan het zwembad. Ik ga shoppen en Theo luieren. Nou dat heb ik geweten. Drie kilometer naar het station gelopen. Toen met de trein naar Bangkok city. En daar nog een km of twintig gecoverd. Er bleek carnaval in de lucht te zitten. Of 'Priscilla queen of The dessert ' was hier net uitgekomen. Overal carnavalskleren. Toch maar een markt afgelopen. En naar de MKB. Of hoe dat heet. Een immens grote hal waar werkelijk alles te koop was. Maar zoiets had ik al gezien. Aangezien ik schoenen nodig had omdat De mijne ergens in een hotel waren achtergebleven. Was mijn zoektocht er ook nog een van onmogelijk. Dichte schoenen zijn hier in maatje 40 niet te krijgen. Enfin uiteindelijk toch nog een zak vol kleren en schoenen gevonden. Plastic maar alla. Ik hoef in elk geval niet de kou in met teenslippers morgen. Ik wilde eigenlijk naar de floating market maar ben er weer in getrapt met een tuktuk. Hij zou me brengen voor 100 bath. Ik moest wel even naar de sponsor. Met de laatste ruzie in gedachten vroeg ik hoe lang ik dan moest kijken voor hij zijn geld kreeg. Nou het was maar drie minuten. Ok ik naar de kleermaker. Binnen twee dagen had hij een volledig pak gemaakt. Met overhemd en stropdas voor 80 euri. Ik heb maar een verhaal opgehangen over een vriend die nog een pak nodig had vanwege zijn beroep. En binnenkort naar Bangkok zou komen. Kaartje gevraagd en stofje uitgezocht. Die tuktuk chauffeur helemaal door het lint. Hij moest hem dan bellen. Was toch weer een euro als hij hem dan zou brengen. Telefoonnummer gekregen van de tuktuk man. Hij heet ook nog Lek ( ik kwam niet meer bij! ) Helemaal blij wassie. Ik voelde me wel keischuldig maar in elk geval geen ruzie gehad. Toen hij nog een fabriek wilde bezichtigen met mij ben ik afgehaakt en uitgestapt op een ander marktje. Om 5 uur ben ik met de terugreis begonnen. En dat viel tegen. Eerst met de skytrain naar een station aan de rand van Bangkok. Toen met een metro naar buiten de stad. Toen weer 500 meter lopen naar een cityhopper. En dat alles in het spitsuur. Aangekomen op het station van de eindbestemming. Weer drie km teruglopen omdat er net controle was op zwarte taxi's, en er dus geen te krijgen was tijdens spits. Half zeven was ik thuis! Theo zat nog vol energie op me te wachten en we moesten nog eten. Dus maar weer de markt op!! Onze laatste avond in een heel, heel erg restaurant afgesloten. Overal lempkes. En een orkestje!! We konden elkaar niet eens verstaan. Dus ben ik dit verhaaltje maar gaan schrijven. Hahaha

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!