HelmaTheo.reismee.nl

Dag 18 Koh Tao 3-11-2012

Dag 18 Koh Tao 3-11-2012 Om half zes op. Zenuwen voor de tandarts. Dat is aangeboren en niet meer te redden ,door welke psych dan ook. Ik hoef er pas om 10:30 te zijn dus nog genoeg tijd om me zelf op te fokken. De eerste keer dat ik in het buitenland naar de tandarts ging was in Noorwegen. Waar twee kiezen werden getrokken door de enige Noor die geen Engels sprak. Twee, omdat hij de eerste keer de verkeerde had maar niet begreep wat ik wilde zeggen. En een Noorman van een assistente ,die mij vasthield zodat ik niet eens kon gebaren. Wel verdoofd met een glazen spuit nog, die net uit een sterilisator kwam. Enfin, daar moest ik aan denken. Natuurlijk zat ik al om 10:00 uur klaar. Wat gepriegel wat lijm en binnen drie kwartier stond ik weer buiten met een paar adviezen voort mijn eigen tandarts. Had ik me dáár zo druk over zitten maken? Daarna Theo' s scooter teruggebracht. Hij gaat vanmiddag het eiland op de mijne verkennen en ik ga snorkelen. Heerlijk gezwommen! Daar onder water ben je zo een paar uurtjes kwijt. Tja, en dan moet je nog terug zwemmen. Het was net eb aan het worden dus dat was een vermoeiende bezigheid. Theo kwam terug en had een mooi uitzicht gezien waar we dan samen op de scooter naar terug zouden gaan. Maar eerst eten. Ik vond dat ik na al die lichaamsbeweging wel iets anders dan noodles had verdiend en ging voor een ordinaire chickenburger. Een verademing na al die sambal de laatste weken. Daarna ging het samen op de scooter. Jut en Jul de berg op. We waren er bijna toen we bijna de bocht uitslipten en onderuit gingen. Nog een stukje verder alweer! Shit ! Een lekke band!! Theo zou op de scooter naar de pier teruggaan waar we het ding hadden gehuurd en ik ging lopen. Pfff bloody hot. Maar gelukkig 90% van de weg bergaf. (7 km) Toen ik bij de verhuurder aankwam........eindelijk ....... Geen Theo. Shit hij zal toch niet bij het hotel zitten wachten. Ikke daar weer naar toe. Geen scooter , geen Theo. Dan maar wéér terug naar de pier. Ben ik halverwege zit hij op de splitsing te wachten op een trapje. Ja hij dacht dat ik daar wel langs zou lopen en had op de uitkijk gezeten. Was alleen even ergens anders naar toe gelopen om te kijken of de was klaar was. Sjee!! Wat een logica.!! Nou , die kipburger ben ik in elk geval kwijt. En ik verzet geen poot meer vandaag. Haha. Morgen gaan we terug naar Bangkok voor een laatste dagje shoppen op maandag. En dindsdag zit het er dan weer op. Nog even niet aan denken en genieten..... Tot morgen.

Reacties

Reacties

gerrie

geniet er nog van de laatste dagen

Robert TD

Eind goed al goed. Het valt allemaal niet mee geloof ik. Misschien is dit wat zodat je je nooit meer zorgen hoeft te maken om de tandarts: http://www.nieuwkunstgebit.nl/.

Gaby

Ha die Helma en Theo natuurlijk!
Volgens mij genieten jullie nog volop!
Ga zo door!
Bedankt dat je ons laat mee genieten van jullie avonturen en al het moois dat jullie daarbij tegenkomen!
Lieve groet,
Gaby

Gaby

O ja,
Ik zou ook wel zo'n scootertje willen!

Helma

nou Robert ik zie me nog niet met een glas op het nachtkastje.( zou me elke morgen kapot schrikken) 80% is nog van me zelf. Maar mocht het ooit zover komen bedankt !! Maar tot die tijd gewoon schrik voor de tandarts heb ik er wel voor over. Haha

Helma

En Gabi voor een paar euro ( per dag) heb je er al een. Hier dan. Ik heb er ook aan zitten denken maar waarschijnlijk moet ik straks in den Bosch gaan werken dan zie ik het niet zo zitten maar met mooi weer is het heerlijk.

Helma

We gaan gewoon door met genieten !!

Peter

Hoi Helma en Theo,

Wat ik me afvroeg of ze daar op dat mooie eiland ook verharde wegen hebben. Of crossen jullie met die brommers over allerlei zandpaden? Tandarts heeft goed werk geleverd, daar kun je weer mee thuiskomen.

Helma

Ja. Er is een verharde weg. Met veel gaten en patchwerk. Maar om op een berg te komen of op een strand moet je er van af en dan is het ( waarschijnlijk door de regenval) een pad van keien en gaten en zand. Bovendien is het stemstrandzand dus erg glad als het droog is. En dan de afgevallen kokosnoten!! Dat is uitkijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!